Datteren går ut av rommet, da ser han på svigersønnen og forstår den triste virkeligheten.

I denne reklamefilmen som du er i ferd med å se, møter vi en kvinne som har ansvaret for barneoppdragelse, jobber fulltid, og tar seg av hjemmet — mens mannen bare sitter og ser på TV. #ShareTheLoad, som er laget av reklamebyrået BBDO’s Mumbai, har klart å forvandle en helt vanlig vaskemiddelreklame til en sterkt budskap om forskjellen som finnes mellom kvinner og menn.

Vi møter også kvinnens far som plutselig forstår hvordan hans egen oppførsel som ektemann tydelig gjenspeiler seg i hans egen datters hjem og hennes egen familie. Han føler sorg og anger, og bestemmer seg for å gjøre en positiv endring… fra nå av.

Denne reklamen er en unnskyldning til datteren, kona, og kvinnene i hjemlandet hans. I India er det ikke uvanlig at “kvinnens plass” er på kjøkkenet og på vaskerommet — men #ShareTheLoad skal jobbe mot denne innstillingen, og oppmuntre menn til å hjelpe kvinner med husarbeid, og skape balanse mellom kjønnene i familien.

[adsense2]

Etter at du har sett dette vil du forstå hvorfor #ShareTheLoad har blitt sett verden over.

Vennligst DEL den med vennene dine på Facebook!