Den butikkansatte ødelegger brødet i kassen – da skriver kunden DETTE til sjefen!

119100

En mor med navn Emma Shawcross skulle nylig gjøre et ærend på butikken Tesco i engelsk Norfolk.
Emma så en tom kasse, så hun gikk bort dit og begynte å legge matvarene ned på båndet.

Utifra hans måte å være på og grunnet sin egen kunnskap, kunne Emma se at Rob, som jobbet i butikken, hadde autisme.

Når Emma kom hjem skrev hun ett Facebook-innlegg på Tesco sin offisielle side – og hennes viktige budskap har nå fått tusenvis av mennesker til å spre det videre.

Dette skriver Emma til Tesco på Facebook:

«Jeg vil fortelle om noe som skjedde i butikken idag.

Når jeg kom til kassen med min store kundevogn var det ingen kø, så jeg begynte å legge varene på båndet med en gang. Gutten i kassen hilste og begynte å scanne mine varer mens jeg fremdeles holdt på å laste dem opp på båndet. Dere kan forestille dere høyden av varer som ventet på meg når jeg gikk for å begynne å pakke ned varene i posen.

tes1

Når jeg sa at jeg ville ha fem poser regnet han alle sammen opp, så regnet han dem de ytterlige to ganger til før han ga det riktige antallet til meg.

 

[adsense2]

 

 

Den ansatte pratet ikke til meg, men moset mitt brød mens han scannet det, mens jeg ventet tålmodig på at han bruke sin tid, spesielt når han forsøkte å scanne de litt mer pinlige varene jeg hadde kjøpt. Når jeg skulle betale visste jeg allerede hvor mye jeg skulle betale, så jeg regnet pengene mine sammen med gutten bak kassen. Naturligvis regnet han om pengene før han ga meg de pengene jeg fikk i veksel to ganger.

tes2

Men dere skal vite at hvert øyeblikk var perfekt uansett. Jeg spurte han om hva han synes om jobben sin og han fortalte om sin erfaring hos Tesco og hvordan de hadde gitt han en mulighet mange andre arbeidsgivere aldri hadde gjort. Som dere forstår har denne gutten autisme.

Som mor til en 12 år gammel autistisk gutt gjør det meg varm i hjertet. Arbeidsgivere som har slike holdninger, som dere, byr på mange muligheter – og forandrer menneskers liv.

Takk, Tesco, det var herlig å handle med dere idag.»

Emma håper å vise flere arbeidsgivere at en funksjonshemning ikke burde være et hinder for å ansette noen. Alle har mulighet til å bidra. Del gjerne videre hennes viktige budskap med vennene dine på Facebook!