Den døve mannen skal bare kjøpe seg en kopp kaffe. Da gjør servitrisen noe som rører ham til tårer!

1600

Mange tenker nok ikke over hvor stressende vanlige oppgaver kan være for folk som lever med handikap. Som å bestille en kopp kaffe for eksempel.

Derfor er det alltid rørende å høre historien som dette, hvor noen virkelig har gått inn for å gjøre hverdagen til andre enklere.

Ibby Piracha, som ble døv da han var 2 år gammel, kjøper kaffe på en lokal Starbucks minst 3 ganger i uken. Ofte bestiller han det samme, en karamell frappucino.

Selv om alle der vet hvem han er, skriver han alltid navnet sitt på telefonen, og viser den frem til betjeningen, slik at de kan merke koppen hans. Men en dag skulle en uventet gest fra en av de ansatte forandre alt!



Piracha bestilte sin frappucino som vanlig, og viste frem telefonen med navnet sitt. Men til sin store overraskelse, ga baristaen Krystal Payne han en håndskrevet lapp:

«Jeg har lært meg tegnspråk, slik at du kan få den samme opplevelsen som alle andre.» sto det på lappen.

De to begynte å snakke, Payne med litt gebrokkent tegnspråk. Piracha ble helt overveldet og sjokkert av den fine gesten. At noen hadde tatt seg tid til å lære seg tegnspråk bare for at han skulle føle seg inkludert, rørte han til tårer.

«Jeg ble virkelig imponert og inspirert av at hun hadde lært seg tegnspråk på egenhånd.» sier han.

Ifølge Paynes arbeidsgiver, hadde hun tilbrakt flere timer på Youtube for å lære seg tegnspråk, slik at hun kunne gi en av sine faste kunder den ultimate servicen.

Piracha ble så rørt at han delte historien på Facebook.

De fleste av oss synes denne innsatsen var noe utenom det vanlige. MEn for Crystal Payne ser det ikke ut til å ha vært noen stor sak.

«Min jobb er å sikre at folk får den opplevelsen de forventer, og det var det jeg gjorde.» sier hun.

Del gjerne den flotte historien med vennene dine på Facebook!