7 tegn på at kroppen din trenger en akutt detox. Dette er kroppens måte å advare deg på!

4676

Kroppene våre er fantastiske på mange måter, blant annet fordi den forteller oss når noe er galt. Mageproblemer, vektøkning og humørsvingninger er alle negative helseeffekter, og de oppstår ikke uten grunn.

Hvis du sliter med noe av det på listen nedenfor, kan det tolkes som et tegn på at kroppen din har et skikkelig behov for detox.

Lider du av en eller flere av disse punktene?

– Dårlig hud
– Vektøkning
– Utmattelse
– Hodepine
– Mageproblemer
– Humørsvingninger
– Soppinfeksjon
– Leddsmerter



Du er ikke alene, men du ønsker sannsynligvis å kvitte deg med problemene. Mange snur når de hører ordet «detox», fordi de forbinder det med diett eller noe annet slitsomt. Men det er ikke tilfellet. Faktum er at alle anbefales å ta en detox av og til, for å rense kroppen for giftstoffer.

Slik fungerer det:
Mye av det vi spiser inneholder giftstoffer som kan ha negative effekter på kroppen vår. Derfor bør man til å begynne med starte med en detox uten alkohol, godteri, fast food, ost, kjøtt, kaffe, melk, svart te, og ting som inneholder hvitt mel. Høres det vanskelig ut? Ikke vanskeligere enn å ta medisiner eller andre hormonelle løsninger for å overvinne symptomene.

De to første detox-dagene anbefales det at du spiser bare frukt og grønnsaker. Dette er for å rense magen og fordøyelsessystemet.

Etter disse dagene, bør du bare spise naturlig mat i form av grønnsaker uten sprøytemidler, og ting som kommer fra naturen. Deretter kan du følge disse tipsene for å rydde opp på noen spesifikke områder i kroppen.

Nyrene
Hvis nyrene er ute av balanse, bør du bare spise ting som går inn i kategorien frukt: ingefær, persille, kål, gresskarfrø. Ennå bedre hvis du inntar det i form av smoothie.

Leveren
Leveren er ytterst viktig, fordi den fungerer som kroppens rensesystem. Det er leveren som tar seg av giftstoffene når vi drikker alkohol, for eksempel, men den kan fort bli overbelastet. Matvarer som renser leveren er gulrøtter, avokado, epler, quinoa, brokkoli, sitron, lime, valnøtter og

Bukspyttkjertelen
Prøv å starte de kommende dagene med juice laget av kiwi, ananas, papaya og sitron. Dette er fordi disse fruktene er rike på vitamin B, som har en positiv virkning på stress.

Tarmene
Problemer mer fordøyelsen eller tarmene er vanlig, men veldig vanskelige. Prøv å tilsette mer spinat, hvitløk, chiafrø, brokkoli og avokado til måltidene dine. Disse får tarmene til å arbeide.

Kilde: David Wolfe, Womens Health, The Hearty Soul, Fit For For.

Å spise mer vitaminer og næringsrik mat i en periode er ikke smertefullt, eller på noe som helst vis dårlig for deg – så hvorfor ikke prøve det?

Del gjerne artikkelen med dine venner på Facebook!





Kommentarer

kommentarer