Moren får sjokkbeskjed på flyet – sekunder senere snudde piloten

53263

Flyselskap pleier ofte å ta imot skarp kritikk for både det ene og det andre av misfornøyde reisende.

Men de gjør bare så godt de kan – og noen ganger mye mer enn det.

Bare spør passasjeren Peggy Uhle, som kommer til å være takknemlig for alltid overfor Southwest Airlines etter at de hjalp henne igjennom et familietrauma.

Moren Peggy Uhle skulle reise fra amerikanske Chicago til Columbus og hadde derfor skrudd av mobiltelefonen sin rett før flyet skulle i luften.

Men hun rakk ikke å komme langt på reisen – for plutselig snudde flyet fra rullebanen på Midway Airport og kjørte tilbake til gaten.

Peggy og de andre passasjerene forsto ingenting.

Vel tilbake til gaten kom en kabinansatt bort til Peggy og ba henne om å gå av flyet. Peggy trodde at hun hadde gått på feil fly – men ute ved skranken ventet ektefellen hennes i telefonen. Han hadde blit tvunget til å ta kontakt med Southwest Airlines siden Peggy hadde skrudd av mobiltelefonen, og kabinpersonalet hadde heldigvis fått ektefellene i kontakt med hverandre i siste stund.

Det viste seg nemlig at Peggys 24-år gamle sønn hadde fått en alvorlige hodeskade og lå i koma i den amerikanske staten Denver.

peggy

[adsense2]

Men flyselskapet var ikke ferdige der. Peggy hadde så vidt fått den sjokkerende nyheten før personalet forklarte at de hadde ombooket reisen hennes til Denver – og også ordnet med andre praktiske detaljer – Helt gratis.

”De tilbød meg et privat venterom, omdirigerte bagasjen min, lot meg få gå ombord flyet først, og pakket med en lunsj som jeg kunne spise når jeg gikk av flyet i Denver. Bagasjen min ble levert dit jeg skulle bo, og jeg fikk en telefonsamtale fra Southwest som lurte på hvordan sønnen min hadde det”, sier Peggy Uhle til BoardingArea.com.

Takket være flyselskapets utrolige service fikk Peggy raskt komme i kontakt med familien og reise til sønnen sin for å gi ham den støtten han trengte – uten å måtte betale for noen ting.

I dag er sønnen på bedringens vei etter den alvorlige hodeskaden.

Del gjerne videre hvis du også synes det var fantastisk fint gjort av flyselskapet å hjelpe familien så mye!