Hvis du plasserer tungen i ganen slik som dette, vil det ha en veldig KRAFTIG effekt!

11797

Du tenker kanskje at det å putte tunga mot ganen samtidig som du puster er en meningsløs aktivitet, men jeg kan si deg at du kunne ikke tatt mer feil.

Faktisk så kan det utgjøre en stor forskjell for helsen og velværet ditt – mot at man kanskje ser litt rar ut i noen sekunder.

tunge

Lukk munnen og pust gjennom nesen mens du teller til fire. Hold pusten mens du teller til syv, og deretter pust ut all luften gjennom munnen mens du teller helt til åtte. Det skal komme en skikkelig blåselyd mens du puster ut. Gjenta dette fire ganger.

 

[adsense2]

 

Hvis du er en av de som alltid har problemer med å sove, så har jeg akkurat det trikset du trenger. Man trenger ikke noe ekstra utstyr eller sovetabletter, faktisk så er alt du trenger din egen tunge og muligheten til å puste. Hvis du mangler en av disse, vil jeg anbefale deg å gå til legen!

Denne metoden, skapt av Harvard-utdannede Dr Andrew Weil, er beskrevet som en naturlig beroligende for nervesystemet, som raskt reduserer stress, og lar kroppen slappe av. Til å begynne med; plasser tungen din i ganen, prøv å hold den der hele tiden. Så puster du ut, slik at du tømmer lungene helt for luft.

Dr Weil beskriver fordelene med denne teknikken slik: «Etter to/tre måneder med regelmessig øving, er det veldig store endringer som skjer med psyken. Disse øvelsene senker hjerterytmen, senker blodtrykket, og forbedrer fordøyelsen.»

Se hvordan du gjør det i videoen nedenfor!